Home » Bloeddruk verlagen

Bloeddruk verlagen

Nu je de benodigde apparatuur in huis hebt en je weet hoe je de display van je bloeddrukmeter kunt aflezen, weet je of je een te hoge bloeddruk hebt. Niet alleen medicijnen kunnen helpen om uw bloeddruk te verlagen. Benieuwd naar wat je nog meer kunt doen?

Hoe verlaag je je bloeddruk

Wereldwijd overlijden jaarlijks 7,5 miljoen mensen aan de gevolgen van een te hoge bloeddruk. Dat is maar liefst 12,5% van alle jaarlijkse overlijdens. Zelfs zonder dat je symptomen ervaart kan er schade worden aangericht aan je lichaam. Daarom is het van belang om regelmatig je bloeddruk te meten. Er zijn verschillende soorten bloeddrukverlagende medicijnen die mogelijke symptomen onderdrukken, met elk zijn eigen serie aan bijwerkingen. Denk hierbij aan het vasthouden van vocht, (lichte) hartkloppingen, darmklachten, hoofdpijn, duizeligheid en tandvleesproblemen. 

Er zijn echter alternatieven welke kunnen zorgen voor een verlaging van je bloeddruk. De 5 tips van de Nederlandse Hartstichting zijn:

1) Gezond eten
2) Minder zout
3) Afvallen als je te zwaar bent
4) Beweeg iedere dag
5) Niet roken

Spice Wise gaat over genieten, over ontdekken en spelen met smaken. Nederlanders eten gemiddeld ongezond veel zout. Michel Hanssen laat zien dat de juiste kruiden en specerijen zout overbodig maken. Alle recepten in dit boek zijn dan ook zonder toegevoegd zout.

Geschreven voor mensen die last hebben van een hart- en vaatziekte of behoren tot een risicogroep. Door middel van veranderingen in leefstijl en voeding kunnen de risico’s aanzienlijk verkleind worden. Vaak zorgen kleine aanpassingen al voor groot resultaat. Hanno Pijl en Karine Hoenderdos geven een zeer praktisch stappenplan waarmee deze veranderingen voor een ieder haalbaar zijn.

Onderzoek heeft aangetoond dat de juiste voeding, voldoende beweging, stoppen met roken en het behandelen van risicofactoren als hoge bloeddruk en stress het risico op hartfalen drastisch verkleinen. In dit boek lees je wat je zelf kunt doen en welke adviezen de deskundigen voor ons hebben.

Een op de drie vrouwen overlijdt aan de gevolgen van een hart- of vaatziekte. Hart- en vaatziekten vormen daarmee het grootste gezondsheidsrisico voor vrouwen. Meer dan 80% van deze ziekten zijn te voorkomen door onze leefstijl te veranderen. In dit boek staat alles op een rij over hoe je gezonder kunt gaan leven en je weer de regie krijgt over je eigen hartgezondheid.

Huisartsen schrijven medicijnen voor, maar hebben meestal weinig aandacht voor voeding. Toch kunnen eenvoudige voedingsmaatregelen een groot effect hebben. Dit boek laat de lezer kennismaken met het effect van voeding op 50 veelvoorkomende aandoeningen. Van allergie, depressie en hoge bloeddruk tot reuma en slapeloosheid.

OMRON M6 COMFORT

OMRON M3 COMFORT

OMRON M7 AFIB

OMRON EVOLV